Tuesday, February 5, 2008

PENDUSTAAN ABU SYUAIB DIBONGKAR!!!

Fitnah dan Tohmahan Terhadap Syeikh Al-Muhaddis Abdullah Al-Harary “MENGENAL AL-AHBASY” Oleh Dr Mani’ Bin Hammad Al-Juhani.

وَلاَ تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولـئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْؤُولاً
Dan janganlah kamu mengikuti apa yang kamu tidak mempunyai pengetahuan tentangnya. Sesungguhnya pendengaran, penglihatan dan hati, semuanya itu akan diminta pertanggungan jawabnya.(al Israk 36)

Risalah ini hanyalah penjelasan dan kajian ilmiah menjawab fitnah Dr Mani’ bin Hammad Al-Juhani yang disebarkan oleh wahabi seperti Abu Syuaib dalam blognya

http://abusyuaib.blogspot.com/2008/01/ancaman-kafir-mengkafir.html.

Bukti-bukti ini menunjukkan Dr Mani’ tidak amanah dalam penilaiannya yang tidak ilmiah serta berteraskan hawa nafsu ,

Tuduhan mengatakan Syeikh Abdullah mengatakan lafaz Al-Qur’an adalah dari Jibril, bukan dari Allah.

[2]. Mereka mengatakan, bahwa lafazh Al-Qur’an adalah dari Jibril, bukan dari Allah. Anggapan yang sembrono ini tercantum dalam kitab mereka yang berjudul ‘Izharul Aqidah As-Suniyah, halaman 591.

perhatian

*petikan diatas ialah dari risalah Dr Mani` yg asal (diambil dari rangkaian LAN komputer IBN YUSUF wahabi di UIA)
manakala di Abu Syuaib telah diubah mukasuratnya dari 591kepada 51

JAWAPAN:

Alhamdulillah segala puji bagi Allah yang wujud tanpa berhajat pada tempat, selawat dan salam ke atas junjungan Nabi Muhammad SAW.Amma ba’d.

Alhamdulillah tuan-tuan ,syukur kerana kita di golongkan dalam golongan Ahlus Sunnah Wal Jamaah yang berpegang dengan al- Quran dan Sunnah Rasulullah, dan bebas dari fahaman sesat yang menjadi racun dalam darah umah Islam pada hari ini.

Di sini akan dibuktikan hasil tulisan Dr Manik bin Hammad Al-Juhani yang diterjemah ke dalam bahasa melayu adalah suatu jenayah ilmiah serta bersikap tidak jujur dan amanah. Risalah ini adalah semata-mata untuk membongkar betapa jahatnya kaum pemecah belah umat islam di zaman ini .

1 - Perbuatan ini amat memalukan daripada seorang yang bergelar Doktor ,kerana apa yang ditohmah itu sama sekali tidak benar ,bahkan ianya tidak wujud di dalam kitab seperti yang di sebutkan,bahkan apa yang disebut oleh Syeikh Abdullah adalah Al-quran itu adalah kalam Allah. Bahkan apa yang terdapat dalam tulisan buku buku Syeikh Abdullah mengatakan al quran kalam Allah,seperti dalam kitab Bugyah Tolib muka surat 35.rujuk kitab yg di scan.


2) Mereka menuduh tanpa mendatangkan bukti yang benar ,apabila dirujuk, didapati kitab yang disebut itu langsung tiada muka surat 591, bahkan kitab Izhar Aqidah al-Sunniyah Syarah Matan Aqidah al-Tohawiyah al-Salafi itu hanya mempunyai 372 mukasurat sahaja

Lihat PENIPUAN YANG DILAKUKAN OLEH WAHABI PENDUSTA AGAMA INI.

Tuan tuan sekalian,artikel dusta Dr Mani` tersebut disebarkan secara meluas tanpa penelitian ilmiah.Abu Syuaib @Khairul Anuar Latif juga menggunakan sebahagian artikel dusta tersebut dan meletakkan didalam blognya.

Yang peliknya ,beliau telah mengubah muka surat dari 591 kepada muka surat 51.

Wallahi ...Tidak wujud langsung tuduhan tersebut malah ianya adalah fitnah semata mata!Nauzubillahiminzalik



يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن جَاءكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَأٍ فَتَبَيَّنُوا أَن تُصِيبُوا قَوْماً بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَى مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ

Hai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasik membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu.

(Al Hujrat ayat 6)



Jelas di sini bahawa Abu Syuaib telah berdusta dan memfitnah ulama Islam .Inilah manhaj wahabi seluruh dunia samada di Saudi ,Jordan,Syria,Lubnan dan lain lain lagi memfitnah ulama Islam yang menentang dan membongkar kesesatan golongan ini.


لَا يَدْخُلُ الْجَنَّةَ نَمَّامٌ
“Tidak masuk Syurga orang yang menabur fitnah.”[Sahih Muslim]

Maka dinasihatkan kepada semua pelayar pelayar internet agar menjauhi blog2 wahabi seperti
Abu Syuaib ini kerana anda semua akan dihidangkan dengan fitnah dan pembohongan terhadap Islam.Jelas penipuan dan pembohongan manusia bertopengkan Islam ,jubah dan kopiah bernama Abu Syuaib Khairul Anuar Latif ,pegawai penyelidik di Jabatan Mufti Kerajaan Negeri Perlis.

Dia tidak layak memegang jawatan ini dengan penipuan yang dilakukannya.Amat memalukan kepada kerajaan Perlis dan Malaysia melantik orang sebegini memegang jawatan penting dalm kerajaan bahkan merugikan duit rakyat MENGGAJI PENIPU ini.Kepada jawatan SUK PERLIS lihatlah perkara ini secara adil.

Akhir sekali ,saya menyeru kepada ABU SYUAIB ,Fathul Bari ,Masri dan Wahabi seMalaysia supaya betaubat dari memfitnah ulama ulama Islam dan mengakui kesalahan ini.Semoga Allah memberi petunjuk dan hidayah kepada kamu semua .Amin...
Wallahualam

JIHADWAHABI

jihadwahabi.blogspot.com






3 comments:

Anonymous said...

Salam .
Terima kasih atas pendedahan ini.Selama ini saya pernah mengikuti kuliyah Abu Syuaib.Baru saya tahu dia ni pembohong dan penipu.Terima kasih kerana mengingatkan saya.

farhanmohdmustapar said...

Harap Abu Lehyah dapat dedahkan siapa pihak di belakang Wahabi di malaysia dari segi kewangan dan lain-lain. Pelik...diorang sanggup buat penipuan dan fitnah sedangkan diorang faham agama...faham bahasa bahasa arab...hafal hadis Nabi saw tapi jiwa mereka kotor. Adakah mereka jadi begitu sebab dapat habuan wang?...pelik dunia sekarang.

Anonymous said...

alhamdulillah ..

usaha gigih sedara mendapat berkat dan kejayaan dalam membongkar kejahatan agen2 wahabi.

kenapa sedara dan rakan tidak lahirkan satu web-forum seperti al-ahkam.

supaya maklumat anti-wahabi dapat dipusatkan pada satu laman.