Wednesday, March 12, 2008

AL-AHKAM SUDAH MENGGELABAH ?

Gambar hiasan
Assalamualaikum.

tentu Ikhwah sekalian pernah dikejutkan dengan kemunculan blog2 anti Islam yang diwujudkan mereka yang sangat benci kepada ulama Islam seperti blog bankahbash,ahbash sesat ,takfirahbash,dan yang seangkatan dengannya.Bertambah menghairankan apabila ada diantara blog tersebut yang mengkafirkan umat Islam tanpa dalil dengan mengatakan Ahbash dan Asyairah adalah kafir.Lebih mengejutkan lagi apabila ada diantara blog2 tersebut yang meletakkan gambar haiwan seperti khinzir ,kambing hitam yang dinisbahkan kepada JAIS sebagainya.Sehinggakan Al-Ahkam.nyet mengeluarkan artikel yang mencela perbuatan blog2 tersebut .Lihat screen shot dibawah .
Pelik!!Al ahkam membuat penafian serta mencela ketiga-tiga blog tersebut ,tetapi dalam masa yang sama Al Ahkam secara tidak langsung secara semberono menuduh
"berkemungkinan ianya dibangunkan oleh golongan ahbash"..Inikah perangai Al Ahkam???

Betullah kata Rasul Dahri bahawa Al Ahkam memang tempat Fitnah.Mari kita lihat lagi posting-posting forumer Al Ahkam yang tidak berakhlak ini menuduh secara membabi buta ;

abuabdillah: jgn percaya blog tu..ana rasa taktik je tu, may b pihak ahbasy yg bangunkan sendiri, org2 sunnah x pnah buat blog cam diorg.. tgk gaya blog pun mcm format blog diorg..

ahchonx:
Artikel dalam blog tu tak banyak dan kurang ilmiah kalau nak dibandingkan dgn blog abusyuaib dan lain². Meragukan betul, adakah betul dari golongan sunnah.

Muhammady7: Memang Ahbasy ni cuba2 main api....tak pa...biarkan AHBASY terjun dengan HARARInya...kuikuikui

ajim: xsangke smpai letak gambar b**i.. huhu.. dasat la diorg nie..

ziy@d: yang ana heran, blog-blog ahbash ni suka sangat gambar b*bi nih. kalau boleh, gambar muka orang nak ditukar jadi b*bi. so, bila buat blog "konon" anti-ahbasy letak gambar b*bi; menampakkan ketidakcerdikan mereka, walaupun berbeza tema; tp hakikatnya mereka adalah orang yg sama. pendek kata...kantoi!

ibnularaby: Hmmm.. sungguh kritis akhi Ziy@d nih.. Ana pun perasan benda tuh... Hmmm.. Apa punya strategy daaa.. lompong sana sini..

Muhammady7: bukan kita kata ahash ni b**i tapi mereka yang buat sendiri dan maki diri sendiri...apa ke pelik orang macam ni???....




BENARKAH TUDUHAN MEREKA ITU ???

Mari kita selidik tentang blog blog yang disebut dan dicela al-ahkam tersebut iaitu

i. http://takfirahbash.blogspot.com yang meletakkan gambar babi yang tertera tulisan "wajah ahbash pengkafir!!!" serta mengkafirkan golongan ahbash dengan perkataan: "Maka kini kami pula hendak mengatakan bahawa KALIAN TELAH KAFIR DENGAN KATA-KATA KALIAN WAHAI KUMPULAN AHBASY".

ii. Blog http://anti-ahbasy.blogspot.com/ yang meletakkan gambar kambing hitam yang tertera tulisan: JAIS

iii. Blog http://ahbash-sesat.blogspot.com/ yang menulis seperti berikut: "Kalau sudah sekalipun, sudah tentu kalian semua telah menutup hati-hati kalian serta sombong dan taksub terhadap pengasas kalian Abdullah Al-Harary. Bahkan, kalian sudah tergugat dengan banyaknya fatwa-fatwa ulama tentang kekafiran Ahbash"


Cuba Saudara lihat secreen shot dibawah.Ianya diambil dari blog seorang wahabi UIA bernama Abu Usamah MAsri Bin Mohd Ramli. Lihat,antara blog yang disyorkan Masri ialah blog http://ahbash-sesat.blogspot.com/ !!!!!!!



Apakah kaitannya mereka dengan blog tersebut? ANTARA blog yang dicela al-ahkam tersebut adalah blog yang disyorkan oleh saudara Masri sendiri!!!!! Apa sudah jadi ????

Mari kita lihat pula perbualan di cbox pendusta bernama abusyuaib Khairul Anuar Latif di bawah ;

WAH!!!!! Semakin pelik ,Masri telah meminta Abu Syuaib menasihatkan pemilik blog pemfitnah tersebut .Lagi, Abu Syuaib Khairul Anuar Latiff pula membela perbuatan blog yang tidak berakhlak tersebut !!!!!! Nampak seperti ada kaitan antara Abu Syuaib dan blog pemfitnah tersebut.Petunjuk sudah semakin jelas ! Mari kita selidik lagi :


Eh eh ,tiba tiba pula abu Syuaib buat penafian kononnya berlepas diri dari blog yang mengkafirkan umat Islam tersebut.Yang peliknya abusyuaib seakan-akan menuduh ahbash pula yang membuat blog tersebut !!,sedangkan artikel yang di post kan di blog takfirahbash tersebut adalah salinan copy paste dari blog ahbashsesat yang disyorkan sendiri oleh saudara Masri !!!! Oh ya, link kepada antara laman web yang dicela al-ahkam(ahabsh-ssesat) juga terdapat di blog abu syuaib sendiri !!!! Memang kaki putar belit mereka ni. Lihat dibawah


EH Eh ! Tiba tiba pula datang seorang membuat pengakuan ,Kantoi!
Lihat mereka saling tuduh menuduh ,tetapi akhirnya kita tahu siapa yang punya angkara.Yang masih pelik lagi,dia (fuansalafi) pun masih menuduh puak ahbash yang mebuat blog gambar haiwan tersebut.!! BENARKAH????(lihat bawah)
Saya telah mendapat gambar yang dipercayai antara pemilik blog yang tidak berakhlak tersbut melalui seorang sahabat kepada fuan salafi (nama penuhnya Mohd Safwan Rusydi ????). Yang sangat membimbangkan pula ialah wahabi (safwan)ini telah membuat blog yang mengkafirkan ahbasy,dalam masa yang sama pula mengatakan Ahli Sunnah Wal Jamaah Asyairah adalah sesat!

Lihat bagaimana bahayanya wahabi kepada umat Islam di Malaysia dan seluruh dunia khasnya.Mereka akan menyesatkan dan mengkafirkan anda !!

Pengajaran-
  • JANGAN SUKA MENUDUH SEBARANGAN TANPA BUKTI
  • JANGAN SUKA KAFIRKAN ORANG TANPA DALIL YANG SAHIH
  • JANGAN JADI WAHABI


Gambar Hiasan

Akan datang---nantikan juga pembongkaran blog blog lain yang tidak berakhlak itu .Tunggu!!!!!

jihadwahabi
http://www.jihadwahabi.blogspot.com/

1 comment:

abu zaidane said...

Assalamualaikum...
saya ada terbaca komen anta mengenai wahabi ni, saya amat tertarik cara pendedahan yang anta lakukan ini, saya pun memang anti wahabi nie, tapi selagi si wahabi itu tidak mengkafirkan saya atau mengatakan apa yang saya buat ini bukan dari nabi s.a.w saya masih boleh bertasamuh lagi. saya lulusan dlm b.aran dan pengajian islam dari kuliah dakwah, mujammak syeikh ahmad kuftaro, damsyik, syria tahun 2005, ini blog saya abuzaidane.blogspot.com. saya sokong anta dedahkan hal2 ini semua. barakallahu fika!!!