Tuesday, January 15, 2008

KESEMUA WAHHABI KAFIR BERAKIDAH " ALLAH ITU JISIM ". ini buktinya...




Oleh:Abu Syafiq 012-2850578

KESEMUA WAHHABI YANG KAFIR BERAKIDAH SESAT KONONNYA
' ALLAH ITU ADALAH JISIM '.

Ketahuilah bahawa Wahhabi yang tidak menyerang Yahudi sebaliknya membunuh dan menyesatkan umat Islam, mereka ini hakikatnya berfahaman TAJSIM iaitu menjisimkan Allah sedangkan Imam Syafie telah mengkafirkan golongan ini sebelum terbitnya dakyah Wahhabiyah di tanah arab lagi ( rujuk Asbah Wal Nazoir m/s442).
Ini kerana Mujassimah yang asal telahpun wujud sejak dahulu lagi dan Wahhabilah penyambung kerja dan tugas Iblis bertopengkan nama Salaf ini.

BUKTI WAHHABI BERAKIDAH TAJSIM ( WAHHABI KATA ' ALLAH ITU JISIM ' ).
Dalam buku Wahhabi yg telah di scan di atas tadi, kita dapati amat jelas akidah mereka Allah itu adalah Jisim.
Dan tidak ada manfaat mengatakan jisim Allah tidak serupa dengan makhlukNya kerana Allah tidak pernah pun menyatakan diriNya Jisim dan Nabi Muhammad turut tidak pernah bersabda Allah itu Jisim.Wallahi tidak terdapat satu hadith pun yg mengatakan sedemikian.
Tetapi diada-adakan oleh Wahhabi dan ini juga menjelaskan bahwa Wahhabi adalah AHLI BID'AH HAKIKI dizaman terkini.

Dalam kitab Wahhabi tersebut yang digunapakai oleh kesemua Wahhabi di Malaysia sebagai pegangan dan kepercayaan karut mereka ianya telah pun dibentang sebagai kertas kerja dalam satu seminar yang dianjurkan di PERLIS bawah kelolaan Perlis Darul Sunnah Sayyiah. Perkara tersebut telah dinyatakan sendiri dalam buku tersebut dan diakui oleh mereka (Wahhabi) sebagai BAGUS!.

KENYATAAN AKIDAH WAHHABI : " JISIM ALLAH ". Rujuk kitab Wahhabi tersebut yang telah di scan di atas berjudul Koleksi Kuliah-Kuliah Akidah Ahli Sunnah Wal Jama'ah Menurut Manhaj Salaf As-Soleh m/s 130.

Wahhabi pendusta atas nama Salaf! Tidak ada seorang pun ulama Salaf Soleh yang sebenar mengatakan Allah itu Jisim dan tidak wujud langsung perkataan ZAT diertikan dengan JISIM.
Wahhabi pendusta dan pengkhianat warisan ilmu Islam!
semoga Allah memberi hidayah iman sebelum depa mati dan menghancurkan mereka yang berdegil. amin ya Robbal 'alamien.

wassalam.

www.abu-syafiq.blogspot.com

3 comments:

Anonymous said...

Assalamualaikum,

teruskan perjuangan mulia mu wahai saudara. terlalu banyak informasi berguna tentang kesesatan wahabi saya dapati dari blog ini.

jangan sesekali berputus asa mendedahkan kesesatan wahabi

Allahukabaaaaaaar!

the indie story said...

Apa nak jadilah puak-puak Wahhabi ni. Tak habis-habis menyebarkan fahaman sesat.

Anonymous said...

Wahabi sama macam yahudi.yahudi kata Tuhan penat tapi tak sama macam penat makhluk.Jisim sendiri ialah makhluk(tahu kan jisim tu ape?partikel@atom).Patutle wahabi menghina Allah.Mereka bukan sembah Allah yang sebenar.Tapi jisim yang duduk atas arsy.