Tuesday, January 22, 2008

KESEMUA WAHHABI ANAK DERHAKA...ini buktinya




Kitab yang menyenaraikan nama ulama-ulama bermazhab Hambli di atas berjudul Suhubul Wabilah 'Ala Dhoroihil Hanabilah karangan Mufti Mekah.

(m/s 275)Kitab tersebut menyatakan bapa kepada pengasas ajaran Wahhabi merupakan seorang ulama Islam bermazhab Hambali. Dan bapanya marah kepada anaknya yang bernama Muhammad ( Pengasas ajaran Wahhabi ) dek kerana tidak mahu belajar dengan ulama hanya fanatik terhadap kata-kata Ibnu Taimiah dan Ibnu Qayyim Jauziyyah bulat-bulat serta penyebar keburukan di alam ini.
Inilah akhlak KESEMUA WAHHABI ZAMAN KINI

Oleh: Abu Syafiq 012-2850578

KESEMUA WAHHABI DI MALAYSIA ADALAH ANAK DERHAKA?

Mohd Asri Bin ABDUL TALIB atau lebih suka menukar nama bapanya sendiri kepada Zainul Abidin merupakan Penyeleweng Aqidah Islam di tanahair kita ini.

Amat memalukan kononnya Asri berfatwa HARAM menukar nama bapa..tub..tub..tub dia sendiri yang menukar nama bapanya daripada ABDUL TALIB kepada Zainul Abidin. Sehingggakan ramai yang tidak sedar perkara ini.
Teringat saya akan firman Allah dalam menceritakan sifat YAHUDI yg melarang orang berbuat jahat pada mereka tetapi mereka sendiri pula melakukan maksiat dan kufur kepada Allah dengan menyamakan Allah dengan makhluk.

Bagi saya menukar nama bukan perkara yang amat besar tetapi ini menjelaskan Asri sendiri tidak beramal dengan hukumnya sendiri waktu yg sama mengutuk umat Islam dan sering menyebarkan penulisannya seolah-olah MENGKAFIRKAN NABI IBRAHIM 'alaihissalam .

( rujuk buktihttp://abu-syafiq.blogspot.com/2007/06/asri-hina-nabi.html )

Inilah sifat orang-orang munafik, Oleh itu khabar berita yg terbit dari manusia DURHAKA ini adalah berita fasiq yg wajib ditolak bulat-bulat.

Ianya terbit dari sumber dan asalnya iaitu pengasas ajaran Wahhabiyah Muhammad Bin Abdul Wahhab yg telah dijelaskan oleh ulama Hanabilah sebagai seorang yg derhaka kepada bapanya sendiri.
Semoga kita menjadi manusia yang memuliakan kedua ibu bapa kita. Amin



http://abu-syafiq.blogspot.com/

No comments: