Monday, January 14, 2008

Dr. Said Ramadan Al-Bouty BONGKAR TUJUAN WAHHABI

Dr. Said Ramadan Al-Bouty BONGKAR TUJUAN WAHHABI



Oleh: Abu Syafiq ( 006-012-2850578 )

Walaupun sebahagian manusia jahil tentang sejarah sebenar pengasas agama baru Al-Wahhabiyah iaitu Muhammad Bin Abdul Wahhab lantas memujinya tetapi pada hakikatnya mereka menolak ajaran Takfir & Tajsim yang dibawa oleh Wahhabiyah pada zaman kini buktinya:-

1- Dr. Said Ramadahan Al-Bouty menyifatkan Al-Wahhabiyah ( Wahhabi Di Malaysia dan selainnya ) sebagai agen perosak yang disusun oleh orang kafir barat (Britain) katanya:

وأنا مضطر أن أضعكم في هذا الموقف أمام بعض الأسماء والوثائق:

من قرأ كتاب أعمدة الحكمة السبعة للورانس، يعلم جليَّ ما أقول، ويقف على كثير من الوثائق. بريطانيا هي التي خططت قبل غيرها للعمل على تفتيت المسلمين، وسخرت لذلك ثلاثة أسافين.

الإسفين الأول القاديانية: وهو إسفين غرسته بريطانيا في الهند وما حولها.

الإسفين الثاني البابية والبهائية: وقد غرسته بريطانيا في مصر وفي جهات من جنوب شرقي آسيا.

الإسفين الثالث الوهابية: وإنما غرسته بريطانيا في الجزيرة العربية عودوا إلى المصدر الذي ذكرته لكم، لتقفوا على الاعتراف الصريح والصارخ بهذا الأم

" Tiga agen Britain perosak kesatuan umat Islam iaitu Pertamanya Puak Al-Qadyaniyyah yang di hanyar oleh kafir barat ke negara India dan sekelilingnya, Keduanya Puak Al-Babiyah Wal Al-Bahaiyyah dihantar untuk merosakkan kesatuan umat Islam di Mesir dan timur asia, dan yang Ketiganya Puak AL-WAHHABIYAH dihantar oleh kafir Barat (Britain) ke negara-negara Arab yang menyerang pemerintahan Islam di zaman khilafah Uthmaniyyah ".
Rujuk kenyatan Dr.Bouty tersebut di :

http://www.bouti.net/article.php?PHPSESSID=092c6f2f3061982121b88e3f5b630e11&id=160
www.bouti.net

Saya ( Abu Syafiq) mengatakan:
Kalau dah jelas Wahhabiyah yang membawa agama baru dan fahaman Tajsim itu serta suka mengkafirkan umat Islam dan ulama Islam diakui sebagai agen Barat yang inginkan kerosakan terhadap umat Islam dan memecah-belahkan umat Islam mengapa Wahhabi di M'sia ini dibiarkan berluasa dab bersenang lenang?! Harap pihak yang bertanggungjawab buat tindakan segera. Kalau negara kita telah merdeka dari Barat kenapa agen Barat Wahhabi ini masih seronok menyampaikan ajaran Tajsim dalam masyarakat kita? semoga Allah memelihara kita dalam akidah tanzih bukan tashbih macam Wahhabi.

2- DR. SAID RAMADHAN AL-BOUTY SIFATKAN MUHAMMAD BIN ABDUL WAHHAB TERPESONG AQIDAHNYA DAN AKHLAKNYA.
Kenyataan: " Muhammad Bin Abdul Wahhabi telah berusaha tetapi dia terpesong dan salah
pada banyak perkara yang merupakan asas aqidah dan akhlak ".
Teks arabnya:
محمد بن عبد الوهاب اجتهد فأخطأ في كثير من مبادئ العقيدة والسلوك
Sila rujuk:

http://www.bouti.net/fatawas.php?lvl=2&PHPSESSID=092c6f2f3061982121b88e3f5b630e11&id=471
www.bouti.net

* Dr. Wahbah Zuhaily turut mengutuk golongan Al-Wahhabiyah dalam fatwanya dengan mengatakan: "Jangan bersama-sama golongan Wahhabiyah".
Rujuk fatwa dalam websitenya :

http://www.zuhayli.net/fatawa_p47.htm#25

Saya katakan: Pengasas ajaran Wahhabiyah telah terpesong akidahnya.Bagaimana akidah pengikutnya??!! jgn jwb..biar saya jwb nanti....

wassalam.
www.abu-syafiq.blogspot.com

No comments: