Sunday, May 11, 2008

Wahabi Mengatakan Allah Mempunyai Had !!


Assalamualaikum,

Pendedahan demi pendedahan dilakukan setiap hari.Penyelewengan agama wahabi kini semakin
banyak dimaklumi oleh masyarakat umum.Bagi yang wahabi pula ,mereka dengan membabi-buta ingin membela "imam" mereka dan menuduh itu ini sebagai fitnah walhal mereka tidak mempunyai dalil .Inilah wahabi.Oleh kerana dek taksub dan taqlidnya kepada kesesatan,maka apa sahaja yang dihidangkan oleh tok guru mereka adalah seperti hadis nabawi ,bahkan tidak boleh di sentuh malah dijulang walaupun perkara itu ialah perkara kufur.

Pembaca sekalian ,

kali ini didedahkan pula dengan wahabi mujassimah Bin Baz yang mengatakan Allah mempunyai had .Sudahlah menghina Allah dengan menjisimkan Allah,kini pula meletakkan had bagi Allah!!Apakah ini semua?!



Dalam nota kakinya kepada Al Aqidah At Thohawiyah ,kepala panutan wahabi ini telah berkata:

فمراده بالحدود يعني التي يعلمها البشر، فهو سبحانه لا يعلم حدوده إلا هو سبحانه

bermaksud

"apa yang dimaksudkan olehNya(had) ialah had yang diketahui oleh manusia,dan dia adalah maha suci ,tiada seseorang yang mengetahui hadnya kecuali Dia"




Ini adalah salah satu contoh yang jelas akan kekufuran Wahabi.Bagaimanakah seseorang boleh mendakwa sebagai Islam mengatakan "Allah mempunyai had(limit) tapi kita tidak mengetahuinya?"Sedangkan had ialah sifat bagi makhluk dan Allah tidak akan sekali kali serupa dengan makhluknya.

Percayalah sesiapa yng percaya atau ragu ragu dalam menyatakan Allah mempunyai apa saja had baginya ialah kufur dan akan dicampakkan ke api neraka selamanya melainkan mereka menjadi Islam kembali dan dan bertaubat dari perkara kufur sedemikian.


Semoga Allah memberi hidayah Islam kepada wahabi serta para pengikutnya.Wallahuyahdihilimayyasha`

JIHADWAHABI

jihadwahabi.blogspot.com

1 comment:

Sayed Mahdi said...

Orang-orang Wahabi ini kan sangat anti dan mengkafirkan para waliyullah dan ulama tasawuf-thariqat.

Apakah pernah ada ulama shufi/ ulama thariqat yang terbuka hijab mata batin mereka dan mampu melihat hakikat sesungguhnya dari ajaran Wahabi ini? apakah ajaran wahabi ini tidak lebih sebagai ajaran syaithan?

Saya pernah ingat bahwa Syaikh Bahauddin Naqsyaband pendiri Thariqat Naqsyabandiyah pernah berkata kepada muridnya untuk meninggalkan percakapan dengan orang yang menghina thariqat ulama tasawwuf. karena kalau mendengarkan perkataan orang yang anti thariqat maka syaithan akan menyertainya selama 3 hari 3 malam sampai ia bertaubat dan mengingkari perkataan orang yang antipati akan thariqat-thariqat para ulama tasawwuf.