Saturday, May 10, 2008

Mohd Asri Bin Abdul Talib Menyokong Murtad dan Kristian



'Keputusan isytihar keluar Islam tepat'

beritaharian


KUALA LUMPUR: Mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin menyatakan keputusan yang diambil Mahkamah Tinggi Syariah Pulau Pinang membenarkan permohonan Siti Fatimah Tan Abdullah untuk mendapatkan pengisytiharan keluar daripada agama Islam adalah tepat.

Beliau berkata begitu berikutan tiada peruntukan hukum murtad dalam konteks Malaysia (penguatkuasaan menyeluruh), tetapi pada masa sama menegaskan keadaan itu tidak menggalakkan murtad oleh mana-mana pihak.

“Saya puji tindakan peguam Ahmad Jailani Abd Ghani dan Hakim Syarie Perlis, Othman Ibrahim kerana berani mengendalikan kes sebegini yang pertama kali seumpamanya di Malaysia.


“Akidah Fatimah atau nama sebenarnya Tan Ean Huang, 39, yang tidak mengamalkan ajaran Islam sejak awal lagi sudah murtad, walaupun sebelum mendapat pengiktirafan mahkamah,” katanya, ketika dihubungi, di sini, semalam.

Kelmarin, Hakim Othman memerintahkan supaya Majlis Agama Islam Pulau Pinang (Maipp) membatalkan sijil pendaftaran memeluk Islam wanita itu dan memutuskan plaintif bukan lagi seorang Islam menurut Seksyen 61(3)b(x) Enakmen Aturcara Mal Mahkamah Syariah Pulau Pinang 2004.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Zahid Hamidi juga dilaporkan berkata, rakyat perlu menghormati keputusan Mahkamah Tinggi Syariah Pulau Pinang yang membenarkan permohonan Fatimah mengisytiharkan dirinya bukan seorang Islam selepas tidak mengamalkan ajarannya sejak memeluk Islam pada 1999.



Komen jihadwahabi:

Muftari Wahabi yang berakidah mujassimah macam yahudi ini semakin menjadi jadi nampaknya hendak mencari publisti,pencacai ini bukan sahaja mahu cari publisti dalam bab agama ,malah sekarang sibuk pula menjadi pengkritik dunia seni tanah air.Badut betul.

Sudahlah Muftari Perlis menyamakan wajah Islam dengan kristian,Lepastu menyokong pula agama Kristian dengan mengatakan hak mereka untuk menggunakan nama Allah untuk 3 tuhan mereka.Kali ini menyokong orang yang murtad pula.Apa sudah jadi? Selepas itu berduyun duyun pula penjilat barua Asri ni mempertahankan kenyataan Asri seolah olah menyokong agama Kristian ,murtad dan sebagainya.Kita boleh melihat di forum forum dan website wahabi di seluruh Malaysia ini,bak kata geng bertasamuh yang jahil "biarlah Asri dengan pendapat Mereka"Jahilnyer.....

No comments: