Friday, March 2, 2007

PERSAMAAN AQIDAH WAHHABI DAN KRISTIAN KAFIR

oleh
abu_syafiq
Assalamualaikum...
sahabt sekalian...ketahuilah bahawa Allah Tidak Bersifat Duduk seperti yang didakwa oleh geng2 Wahhabi.barang siapa mengatakan Allah Duduk maka dia adalah Mujassim dan Musyabbih kerana manyamakan Allah dengan makhlukNya...










Diatas...
KITAB WAHHABI :FATHUL MAJID SYARH KITAB AT-TAUHIDKARANGAN ABDUR RAHMAN BIN HASAN AAL AS-SYEIKHDISOHIHKAN OLEH ABDUL AZIZ BIN ABDULLAH BIN BAZCETAKAN PERTAMA TAHUN 1992 BERSAMAAN 1413MAKTABAH DARUL FAIHA DAN MAKTABAH DARUL SALAM.
Cetakan ini pada mukasurat 356 yg tertera kenyatan kufur yg didakwa oleh Wahhabi sebagai hadis ( pd hakikatnya bukan hadis Nabi )

adalah tertera dalam bahasa arabnya berbunyi:“ IZA JALASA AR-ROBBU ‘ALAL KURSI ”.
perkara kufur ini bererti : “ Apabila Telah Duduk Tuhan Di Atas Kursi ”.

Wahhabi diatas mendalilkan kononnya dari sebuah hadis DHOIF bahkan PALSU yg dicekup dari mana2 aje asalkan sepadan dgn aqidah tasybihnya.

Wahhabi mengunakan HADIS DHOIF pada perkara AQIDAH...apa ini wahai Wahhabi?!
mana pegi dakwaan anda adalah AHLUL HADIS?! takkan ahlul hadis guna hadis dhoif lago
palsu pada perkara USUL AQIDAH?!

ini pula adalah website kristian kafr yang menceritakan bahawa aqidah kristian kafir adalah Allah Duduk
( sebjik macam aqidah Wahhabi ):
http://www.hesenthisword.com/lessons/lesson5.htm
lihat pada

:عاشرا: ذكر عنه ما ورد عن الله في العهد القديم Kristian kafir kata pada nom 7 :"الله جالس على الكرسي العالي" (اش 6 :1-10) .
kata kufur yg bermaksudnya : Allah Duduk Di atas Kursi Yang Tinggi".Awas! ini adalah aqidah kristian..jangan ikut!Ibn Al-Mu’allim Al-Qurasyi (wafat 725) dalam kitab Najmul Muhtadi menukilkan dari Al-Qodi Husain bahawa Imam Syafie menyatakan :

“ Sesiapa beranggapan Allah duduk diatas arasy maka dia KAFIR ”.Kepada mereka yg merasa diri tu Wahhabi tapi tak iqtiqod dengan aqidah2 kufur maka tak usah menyebok mempertahankan aqidah sesat Wahhabi.Wassalam.

No comments: