Tuesday, February 27, 2007

WAHHABI TURUT MENGKAFIRKAN IMAM NAWAWI DAN IBN HAJAR ASQALANI

WAHHABI TURUT MENGKAFIRKAN IMAM NAWAWI DAN IBN HAJAR ASQALANI


Assalamualaikum. Islam dan ulamanya tidak harus dikafirkan seperti yang dilakukan oleh Wahhabi..habis dikafirkan semua. mungkin sekiranya Nabi Muhammad masih hidup dimuka bumi ini pun baginda tidak akan terlepas dari dikafiran oleh golongan Wahhabiyah ini. Tidak mustahil pada suatu hari nanti Allah pun Wahhabi kafirkan...wal iyazubillah. Wahhabi bukan sahaja mengkafirkan Sultan Solahuddin Al-Ayyubi. tetapi.... WAHHABI TURUT MENGKAFIRKAN IMAM NAWAWI DAN IMAM IBNU HAJAR AL-ASQOLANY Saudara seislam sekali..... apa dah jadi dengan Wahhabi ni?!!!aduiii..pesal Wahhabi benci sangat dgn ajaran Ahli Sunnah Wal Jamaah dan ulamanya?! tengok dibawah ini seorang lagi ulama Wahhabi yang menjadi rujukan utama oleh Wahhabi dan kitab2 nya diberi secara percuma ketika kita semua pergi menunaikan umrah dan haji...Wahhabi ini yg bernama Muhammad Soleh Uthaimien menyatakan bahawa : "IMAM IBNU HAJAR AL-ASQOLANY ( PENGARANG FATHUL BARI SYARAH SOHIH BUKHARY) DAN JUGA IMAM NAWAWI ( PENGARANG SYARAH SOHIH MUSLIM) KATA WAHHABI : NAWAWI DAN IBNU HAJAR ADALAH PEMBUAT KESESATAN DAN NAWAWI SERTA IBNU HAJAR BERAQIDAH SESAT DAN MEREKA BERDUA ADALAH KAFIR"!!. inilah makna dakwaan Wahhabi lihat buktinya pada yg telah dikuningkan:




HABIS SEME ULAMA ISLAM PUN DIBID'AHKAN OLEH WAHHABI BAHKAN AQIDAH ULAMA AHLI SUNNAH WAL JAMAAH SEPERTI IMAM IBNU HAJAR AL-ASQOLANY DAN IMAM NAWAWI HABIS DIHUKUM SESAT OLEH WAHHABI. SIAPAKAH LAGI ULAMA ISLAM YG BELUM DIHUKUM SESAT OLEH WAHHABI?!

3 comments:

Anonymous said...

Salam.

Saya sungguh berminat membaca blog anda ini. Sedikit sebanyak saya dapat mengetahui "sisi lain" Wahhabi.

Namun ingin juga saya tahu, atas dasar apakah pula Wahhabi membenci Sultan Saladin? Kalau pendokong Syi`ah, barangkali ada juga "asas"nya kerana beliau bertanggungjawab atas kejatuhan kerajaan Fatimiyyah yang kalau tak salah saya berfahaman Syi`ah Isma`iliah di Mesir satu ketika dulu (namun menurut Saladin dalam siri TV Albahthu `an Solahiddin di RTM1 Ramadhan dua tahun lepas, dia berkata BUKAN dia yang menjatuhkannya, tapi kerajaan itu sendiri yang menjatuhkannya, atas sebab korup barangkali, saya tak ikuti siri tu dari mula). Tapi apa pula kesumat Wahhabi ke atas Sultan Ayyubi ini.

Mohon penjelasan ya? Terima kasih.

Jihad Wahabi said...

saudara salahuddin,

Secara ringkas apa yang kita tahu tentang Sultan Salahuddin Al Ayubbi ini mengasaskan dinasti Ayyubi bangsa Kurd di Mesir dan Syria. Di Barat beliau dikenali sebagai Saladin. Dia juga terkenal dalam kalangan Nasrani dan Muslim dengan kebolehannya sebagai ketua dan ketangkasannya dalam peperangan yang disertai juga dengan sifat kesateriaan dan belas kasihannya semasa Perang Salib.

Tugas saya hanya mengumpulkan artikel wahabism sahaja.Tentang soalan saudara itu,saya tak begitu pasti mengapa wahabi benci terhadap sultan ini.
Apa yang saya tahu berkenaaan beliau (Salahuddin Alayubi),
beliau menghidupkan sambutan Mawlid Nabi dan juga
mengadakan konsep "tak qiam(bangun malam) tak boleh pergi perang".
Seperti yang kita tahu wahabi memang anti terhadap benda benda macam gini dan terus sahaja dilabel bidaah Dholalah.

Gejala takfir dalam wahabi ini memang merbahaya kerana mereka ini
mengkafirkan sesiapa sahaja yang tidak mengikut mereka dan darah mereka halal(kononnya untuk kemurnian tauhid).

Jihad Wahabi said...




klik untuk gambar lebih besar